Kış Hazırlıkları

İlk okulda hayat bilgisi dersi denince aklımda en çok kalan konu "kış hazırlıklarımız" başlıklı ünitedir..

Belki biraz erken olsa da terapi unsurunu da göz önüne alarak Hafta sonu uzunca bir vaktimi domates, patlıcan, fasulye vb. temasına ayırdım. Tabi her ne kadar alışageldiğim kişisel yöntemlerim olsa da internette de başka hanımlar neler yaparlar nasıl yaparlar araştırmalarımı yaptım.. Yaptıklarımı sizlerle de paylaşmak istedim...

  15 kilo domatesi pişirip sıcakken kavanozlara doldurup ters çevirdim, şimdilik 6 kavanoz oldu bi bu kadar daha alıp bir kısmını buzluğa hiç pişirmeden rendeleyip koyacağım..

Elimi domatese değdirmişken 1-2 kilodan da menemen yaptım bol biberle gene kavanoza sıcak doldurup soğuyana kadar temiz beze ters çevirerek ağızlarını vakumladım, buzdolabımda kardeş kardeş uyuyor hepsi şimdi :))




Ocağı batırdık biraz ama, 4 tane bostan patlıcanı közledim, kabuklarını ayıkladım, limonladım buzdolabı poşetinde buzluğa yolladım, Büyüyünce hünkar beğendi olacaklarmış :)) 
Diğer tarafta patlıcanları çeşitli yemeklere göre doğradım, tuzlu suda beklettim kızarttım. Karnıyarık vs. için. Kürdan kebabı için uzun şeritler hazırladım köftelerini de azıcık kızartıp pişmeye hazır halde dondurdum



Taze fasulyeleri yıkadım ayıklayıp zeytınyağıyla rengi değişene kadar soteledim, soğuyunca buzdolabı poşetiyle buzluğa gittiler...

Barbunyaları ayıkladım kaynar suda 4-5 dakika bekletip soğuk suda şokladım. Poşetleyerek buzluğa gönderdim :))

Bezelyeyi ayıklayıp yıkayıp kuruttum, paketlenip buzluktaki yerlerini aldılar...
Mevsiminde aldığım enginar için özel birşey yapmıyorum zaten limonlu suda poşette sattıklarından poşetleriyle buzluğa yolladım onları da..

Bu kadar elim değmişken kuru fasulye ile nohut ıslatıp haşladım onları da buzluğa yolladım hızlı sofralar için...

Bu sene normalde pek yemesek de değişiklik olsun diye tek pişirimlik bamya da koyacağım, pazarlara düştü mevsimidir şimdi... biraz da börek hazırlasam, kırmızı biber közlesem... bide erikle kızılcık koyayım buzluğa... daha ne olabilir ki????

Siz neler yaparsınız kış için??

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 yorum:

Blogger Bolat dedi ki...

kesinlikle faydalı bir blog :)